UWAGA

Z powodu obecnej sytuacji pandemicznej na świecie, ograniczeń w transporcie oraz wydłużonego przestoju w pracy niektórych zakładów produkujących m.in. opakowania, mogą występować czasowe modyfikacje nakrętek używanych do opakowań suplementów diety firmy Kenay. Obecnie używane nakrętki to: metalowe srebrne, metalowe złote (karbowane lub gładkie), plastikowe białe, plastikowe czarne. Mamy nadzieję, że wkrótce wszystko wróci do normy. Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację. 

 


 

Czego szukają nasi klienci?

kurkuma, nattokinaza, witamina K2Spirulina Hawajska Pacifica

MAGAZYN LIFE EXTENSION

Styczeń 2022:


Poprzednie wydania:

Grudzień 2021:

Listopad 2021:

Październik 2021:

Wrzesień 2021

Sierpień 2021

Lipiec 2021

Czerwiec 2021

Maj 2021

Kwiecień 2021

Marzec 2021

Luty 2021

Styczeń 2021

Grudzień 2020

Listopad 2020

Październik 2020

Wrzesień 2020

Sierpień 2020

Lubisz biegać? Poznaj listę suplementów diety dla aktywnych!

Biegacze, rowerzyści, amatorzy wspinaczki górskiej, kajakarstwa – amatorów dyscyplin sportu, których popularność eksplodowała w ostatnich latach moglibyśmy wymieniać bez końca. To dobry prognostyk, nasze społeczeństwo lubi trenować i robi to zarówno dla przyjemności, jak i dla zdrowia. Jednak w sporcie łatwo się zatracić. Gonienie za lepszymi wynikami szybko eksploatuje nasz organizm i częściowo wyjaławia ze składników odżywczych. Przeciętny jadłospis nie wystarcza i czasem warto sięgnąć po suplementy diety.

Kiedy mniej znaczy więcej...

Zacznijmy od krótkiej uwagi, którą dzielą się powszechnie sportowcy na całym świecie. Nie warto popadać w skrajności i chwytać się za wszystkie dostępne na rynku suplementy diety. Ilość nie znaczy tutaj tego samego co jakość – rodzaj suplementów diety dla sportowców trzeba dobierać ostrożnie, w oparciu o jadłospis, specyfikę trenowanej dyscypliny oraz przyswajalność danego mikroskładnika. Wiadomo – zażywając tony kapsułek chcemy dobrze, jednak nadgorliwość w tym aspekcie może prowadzić do przykrych skutków. Suplementom diety dla sportowców mówimy zdecydowane tak, ale tylko jeśli jest to kuracja przemyślana i uzasadniona!

Przy pierwszej wizycie w sklepie z suplementami diety czeka nas szok. Dziesiątki, jeśli nie setki preparatów dla sportowców, reklamujących się jako poprawiające wydolność, regenerację i siłę, każdy lepszy od drugiego. Możemy postawić na kompleks witamin, lub przestudiować nieco podręczniki i blogi o tematyce sportowej, komponując swój własny zestaw suplementów diety. Oba rozwiązania są dobre. Jednak w przypadku samodzielnego doboru suplementów dla sportowców mamy większą świadomość i łatwiej jest nam obserwować, jak dany preparat wpływa na poprawę wyników. W ten sposób można stale optymalizować swoją mieszankę suplementów diety.

Suplementy diety dla biegaczy – od czego zacząć?

Bieganie to dyscyplina, która wymaga sporego nakładu energetycznego. Wraz z popularyzacją półmaratonów i maratonów możemy zaobserwować, jak bardzo Polacy polubili tę dyscyplinę, mimo że wymaga ona tak wiele sił i poświęcenia. Dla prawidłowych przemian energetycznych warto stosować preparaty z koenzymem Q10. Wspomaga on przekształcanie energii pochodzącej ze składników odżywczych w ATP – czyli główny składnik w procesie oddychania komórkowego. Ponadto koenzym Q10 wspiera regenerację i neutralizuje wolne rodniki, powstające w trakcie długodystansowych biegów.

W diecie biegaczy powinna znaleźć się także L-karnityna. Ten suplement diety wspomaga transfer kwasów tłuszczowych do komórek, gdzie zostają one spalane i przekształcane w energię, niezbędną biegaczom. Jak wiadomo, tłuszcze są wartościowym paliwem energetycznym dla naszego organizmu, a efektywne ich wykorzystanie znacznie poprawi wyniki amatorów długich biegów.

Do regeneracji po wzmożonym wysiłku warto postawić na dwa suplementy diety. Jednym są aminokwasy rozgałęzione BCAA, obniżające ból w mięśniach. Drugim jest silny przeciwutleniacz ALA, czyli kwas alfaliponowy.

W swoim jadłospisie warto mieć także wapń z witaminą D3, który wzmocni kości i zminimalizuje ryzyko bolesnej i długotrwałej kontuzji, jak również witaminy z grupy B, korzystnie wpływające na pracę mięśni oraz układu nerwowego. Eksperci polecają także czasem stosowanie kofeiny, jako wspomagającej biegi długodystansowe, efektywne wykorzystanie energii i lepszą regenerację.